Elcar Mobile – aplikacja wspierająca pracę kierowców

2 września 2019
Dodał: Rafał Koszewski, Prezes ELCAR
Podziel się:

Dzięki tej aplikacji kierowca ma cały czas kontakt ze spedytorem z centrali dowodzenia flotą. Dane o stanie naczepy wyświetlane są na bieżąco na ekranie jego telefonu lub tablecie. Jeżeli coś pójdzie nie tak, alarm pomoże uratować ładunek wart nierzadko setki tysięcy złotych.

Przekonał się o tym niedawno właściciel firmy DAR-POL, którego kierowca zapobiegł rozmrożeniu się towaru. W środku nocy wyłączył się agregat w naczepie. Kierowca w tym czasie spał, na szczęście w jego telefonie przy łóżku czuwała aplikacja Elcar Mobile. Wszczęła alarm i udało się ocalić towar o wartości pół miliona złotych.

Takie sygnały od klientów dostajemy regularnie. Traktujemy je jak dobitny dowód na to, iż oferowany przez nas produkt dobrze spełnił swoją funkcję.

Aplikacja dla kierowców Elcar Mobile – jak działa

Aplikacja Elcar Mobile, wgrana na  smartfon lub tablet kierowcy, pozwala mu 24 godziny na dobę monitorować, co dzieje się z naczepą – bez względu na to, czy przebywa w samochodzie, je właśnie posiłek, odpoczywa, czy znajduje się z dala od pojazdu.

Logując się do aplikacji kierowca może sprawdzić:

  • temperaturę w naczepie,
  • czy drzwi są otwarte czy zamknięte,
  • czy pracuje agregat,
  • czy agregat zgłasza jakieś problemy związane z działaniem

Aplikacja samoczynnie wszczyna alarm:

  • gdy agregat przestanie pracować (bo np. ktoś go wyłączy ze względu na hałas powodowany przez silnik na parkingu),
  • gdy temperatura przekroczy krytyczny poziom,
  • gdy ktoś otworzy drzwi lub naczepa zacznie się przemieszczać.

Elcar Mobile ułatwia pracę kierowcy i spedytora

Aplikacja Elcar Mobile to  przede wszystkim doskonałe narzędzie służące do kontroli warunków, w jakich przewożony jest towar, ale również duże ułatwienie pracy kierowcy i spedytora. Temu celowi podporządkowane są pozostałe funkcje aplikacji, podzielonej na przejrzyste moduły.

  1. Moduł Zdanie / pobranie pojazdu. Rosnąca presja ze strony producentów, by zamówiony towar dotarł w dokładnie ustalonym czasie sprawia, że coraz częściej kierowcy muszą się zmieniać naczepami w trakcie realizacji zlecenia. Po to by zmiana „sztafety” przebiegała szybko i sprawnie, w naszej aplikacji jest dostępny moduł „Zdanie/pobranie pojazdu”. Znajduje się tam specjalny formularz. W postaci checklisty na telefonie wypisaliśmy wszystkie punkty, których wypełnienie i odhaczenie po kolei ułatwia zamknięcie pracy przez jednego kierowcę i przejęcie zlecenia przez drugiego. W przypadku wykrycia uszkodzenia pojazdu (np. rozdarta plandeka, zbita lampa) jest możliwość udokumentowania takiej usterki za pomocą zdjęcia i krótkiego opisu. Wypełnienie i przesłanie formularza do centrali zajmuje kilkadziesiąt sekund. Usterki to częsty problem przy rotujących naczepach, wywołują wiele konfliktów. Dzięki takiej funkcji w aplikacji każdy zdający czy odbierający naczepę musi sprawdzić i potwierdzić jej stan.
  2. Moduł Notatki. Funkcja ta służy do przesyłania notatki wraz zdjęciem dotyczącej np. pojazdu, miejsca załadunku lub rozładunku. Służy też do udokumentowania ewentualnej kolizji drogowej.
  3. Moduł Zadań. Jest to podstawowe narzędzie planowania pracy dla kierowcy. Za jego pośrednictwem dowiaduje się szczegółów dotyczących realizowanego zlecenia np. skąd i dokąd ma jechać (współrzędne gps). W jakich godzinach ma się odbyć załadunek i rozładunek. Otrzymuje wytyczne dotyczące przygotowania naczepy, a także wszelkie niezbędne dokumenty w postaci plików pdf, w tym parametry ustawienia agregatu, wymogi centrum logistycznego dotyczące bezpieczeństwa. Kierowca ma również możliwość dołączenia sfotografowanych dokumentów do konkretnego zadania (np. rozładunku). Dzięki temu spedytor otrzyma potrzebne pliki od kierowcy natychmiast po rozładunku. To znacznie przyspiesza pracę całego łańcucha logistycznego i zmniejsza obciążenie pracowników obsługujących flotę.
  4. Moduł zgłaszania usterek. Pomocny w nawiązywaniu i utrzymywaniu kontaktów z usługodawcami serwisowymi w przypadku awarii w trasie. Przy jej pomocy można np. umówić się na wymianę koła lub naprawę szwankującego agregatu.
  5. Moduł komunikatora. Prosty w obsłudze komunikator (podobny do Messengera czy WhatsAppa), służący do komunikacji kierowcy ze spedytorem.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej, jak system monitorowania flot Elcar wspiera pracę zarządzającego logistyką w firmie i jego kierowców, skontaktuj się i umów na prezentację >>

Podziel się:
Komentarze (0)

Dodaj komentarz:

Podobne wpisy: