Sieć sklepów Stokrotka wprowadza nowe technologie w swojej flocie transportowej, opierając się na rozwiązaniach polskiej firmy Elcar. Innowacyjne narzędzia umożliwiają bieżące monitorowanie realizowanych dostaw, co znacznie poprawia efektywność i bezpieczeństwo operacji logistycznych. Dzięki danym online Stokrotka zyska pełną kontrolę nad trasami oraz temperaturą przewożonych towarów. Kierowcy będą korzystać z tabletów wyposażonych w dedykowaną aplikację, co znacząco ułatwi ich codzienną pracę.
Firma Elcar, specjalizująca się w technologiach dla branży logistycznej, wyposaży pojazdy Stokrotki w zaawansowane moduły telematyczne. Pozwolą one m.in. na odczyt pozycji GPS, bieżących danych eksploatacyjnych, parametrów pracy agregatu oraz temperatury panującej w przestrzeni ładunkowej. Dodatkowo czujniki otwarcia drzwi, oparte o technologię RFID, zwiększą kontrolę nad bezpieczeństwem dostaw towaru.
Dane zbierane w czasie rzeczywistym pozwolą na bardziej efektywne zarządzanie dostawami do blisko 1000 sklepów Stokrotki na terenie całej Polski. Informacje i raporty będą wyświetlane w intuicyjnym systemie Elcar Online, co ułatwi pracę zespołów zajmujących się planowaniem transportu.
– Wyposażenie floty w nowoczesne technologie to kluczowy element budowania efektywnego łańcucha dostaw, zgodnego z najlepszymi standardami. Bieżące monitorowanie danych oraz kontrola temperatury to kolejny krok w stronę zapewnienia naszym klientom produktów najwyższej świeżości i jakości – powiedziała Daria Raganowicz, menadżer ds. PR i komunikacji zewnętrznej Stokrotki.
W ramach współpracy dostawca technologii dostarczy także kierowcom Stokrotki tablety z aplikacją Elcar Mobile, która usprawni ich codzienne obowiązki. Użytkownicy otrzymają dostęp do przejrzystej listy zadań oraz szczegółów dotyczących dostaw. System umożliwia również monitorowanie stanu technicznego pojazdu przed wyjazdem oraz kontrolę temperatury przewożonych towarów, natychmiast informując o potencjalnych problemach.
– Stokrotka wybrała kompleksowe rozwiązanie od Elcar, które świetnie sprawdza się w firmach z branży retail o tak dużej skali działalności. Cieszymy się, że nasze innowacyjne technologie zyskały uznanie – podkreślił Rafał Koszewski, założyciel i prezes Elcar.
Stokrotka to nowoczesna sieć handlowa z bogatymi tradycjami polskiego handlu detalicznego. Powstała w 1994 roku w Lublinie, dziś swoim zasięgiem obejmuje ponad 900 sklepów zlokalizowanych w całej Polsce. Stokrotka rozwija się bardzo dynamicznie, otwiera sklepy w formatach dopasowanych do każdego klienta: Stokrotka Supermarket, Market, Optima i Express. Sieć prowadzi także sklep internetowy i jest sprawdzonym partnerem w biznesie dla franczyzobiorców. Spółka posiada nowoczesne centra dystrybucji, własne zaplecze logistyczne i sieć magazynów regionalnych w całej Polsce. Od 2018 r. Stokrotka Sp. z o.o. wchodzi w skład litewskiej grupy handlowej Maxima. Stokrotka proponuje klientom szeroką ofertę asortymentową w atrakcyjnych cenach, w której szczególny nacisk położony jest na produkty świeże, produkty od lokalnych dostawców, a także produkty marki własnej.